close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חידוש רישיון נהיגה – כל מה שחשוב לדעת

יובל בנריב חשוון, תשפ10/11/2019

עם הזמן הופך תהליך חידוש רישיון הנהיגה לפשוט יותר ובירוקרטי פחות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כמה דברים לפני שניגשים לתהליך כדי לא לבזבז זמן, כסף ואנרגיה

תגיות:
צילום: shutterstock
רישיון הנהיגה שלך, זה שקבור אי שם במעמקי ארנקך ושלבטח כבר כמעט שכחת ממנו, אינו ניתן לך לצמיתות אלא לזמן מוגבל. במצב הרגיל, הוא ניתן לך לתקופה של 10 שנים ולאחר תקופה זו יהיה עליך לחדשו לפרק זמן נוסף. כיום, למעט הדרך הסטנדרטית, ישנה אפשרות לבצע בירוקרטיות במרחק הקלקה, לדוגמא: ביטוח רכב באינטרנט (שם גם ניתן לערוך השוואת מחירים), תשלום אגרת רכב ועוד. גם את רישיון הנהיגה ניתן לחדש בהליך מזורז, דרך האינטרנט או הטלפון, ודרך זו תוסבר בהמשך. כמובן, את הבירוקרטיה המצטרפת לתהליך
לא ניתן לבטל לחלוטין אך בהחלט ניתן לשפרה ולהסביר את התהליכים סביבה טוב יותר, כך שיהיה לך הרבה יותר קל לחדש את רשיונך בכל דרך שתיבחר.

שלבי חידוש הרישיון:
תהליך חידוש הרישיון מתחיל בהודעה כתובה שמתקבלת ממשרד התחבורה, כאמור אחת ל-10 שנים, הנשלחת אליך כחודשיים לפני יום ההולדת שלך, לפי התאריך הלועזי. מכתב זה אינו רק הודעה משמחת, מצורף אליה גם ספח לתשלום האגרה, אותו ניתן לשלם באחת מן הדרכים הבאות:
• בנק הדואר
• סניף הבנק שלך
• מוקד טלפוני ממוחשב.
• באמצעות רישיומט שנמצא בקניונים, חלק מסניפי סופר פארם ובמשרדי הרישוי.

בנושא זה יש לשים לב לשני דברים חשובים: האחד, שבמקומות ללא מענה אנושי יש להצטייד בכרטיס אשראי. השני, הוא שבאחריותך לשים לב שההודעה נשלחת לביתך. לא קיבלת את הספח? יש לברר למה דרך מוקד המידע. בנוסף, לאחר ביצוע התשלום, יעברו כשבועיים עד חודש עד שיגיע לביתך רישיון הנהיגה החדש שלך.

תנאים רפואיים:
למרות הסעיף הקודם, עבור חלק מהאוכלוסיה חידוש רישיון הנהיגה אינו מותנה אך ורק בתשלום, אלא בבדיקות רפואיות מסויימות שמתנות בהן את קבלת הרישיון:
• נהג מקצועי אחרי גיל 60: חובת בדיקה רפואית אשר תוכיח כשירות לנהיגה מקצועית
• נהג מעל גיל 40: מחוייב בביצוע בדיקת ראייה.
• נהג מעל גיל 70: חובת בדיקה רפואית אשר תוכיח כשירות לנהיגה

נהגים שרשיונם מחודש לעיתים קרובות:
כפי שצויין קודם לכן, לא כל הנהגים מחדשים את רשיונם אחת ל-10 שנים. נהגים חדשים נאלצים לחדש את רשיונם לאחר שנתיים, נהגים מקצועיים ונהגים ותיקים יעשו את פעולת החידוש לאחר 5 שנים של נהיגה על הכביש ואילו תושבים זרים שאינם ישראלים יאלצו לחדש את רשיונם כל חצי שנה בלבד ואלה כלל לא יקבלו רישיון נהיגה קבוע.

חידוש רישיון או פסילה או שלילה:
במקרה של שלילת רישיון, העניין די ברור. עליך לחכות למועד תום השלילה ואז לגשת למבחן תיאוריה ולאחר מכן לביצוע המבחן המעשי, הטסט, ממש כמו שעשית בפעם הראשונה בה קיבלת רישיון נהיגה.
במקרה של פסילה, המצב מעט שונה. אם רישיונך נפסל על ידי בית המשפט או משרד הרישוי, יוחזר רשיונך אליך בתום תקופת השלילה בצירוף האישורים המתאימים במשרד הרישוי. במידה ורשיונך נפסל על ידי המשטרה, יוחזר לך רשיונך באגף התנועה של המשטרה.

ומה לאחר החידוש?
לאחר חידוש רשיון הנהיגה שלך אסור לשכוח לטפל בכל אותם נושאים אחרים המרכיבים את מכלול הגורמים של אחזקת הרכב שלך. אחריות זו דורשת ממך לבצע את מבחן הרישוי בזמן מדי שנה, ללא חריגות, ולהקפיד על ביצוע טיפולים שוטפים גם ללא קשר למבחן השנתי. כמו כן, ביטוח רכב מקיף וחובה הכרחי גם הוא כדי לשמור על ראש שקט ושיהיה מי שיעזור לך בעת הצורך. כיום, ביטוח רכב אונליין הוא זמין, קל ונוח. כבר אין צורך להתרוצץ, ממש כמו עם רישיון הנהיגה שלך, אחר משרדים שונים במקומות שאינם קרובים לביתך. אז אם הכל קל ונוח, אז למה לא בעצם?
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה